22 Ağustos 2013 Perşembe

Yürüdüğüm Sokaklar 2-kendime notlarım, alışveriş önerilerim ya da bunun gibi şeyler



        MOSKOVA

   6 gün boyunca Moskovayı alt üst etmemin hikayesidir..


  • öncelikle kaldığımız evden bahsedeyim. komunist rusyanın eseri olan bir örnek yarım ay biçimli çok büyük bloklar şeklindeydi. insanların çoğu sevmese de ben çok beğendim. hiç bir ev bir diğeriyle yüz yüze değil. yarım ayın iç kısmı otopark ve yeşillik alan. gayet kullanışlı bir şekilde konumlandırılmışlar. evin her metrekaresi çok kullanışlı ama küçük tabiki. binanın koridorlarında çöplerin ortak bir yere yollandığı boru sistemi var en çok ona bayıldım:)

  • unutulmaması gereken bir şey de pek fazla ingilizce bilmemeleri ve bizim gibi el kol hareketlerinden bir şey çıkaramayacak kadar bence düz mantık olmaları. biz herkesle anlaşırız da herkes bizimle anlaşamaz ya :P



  • Kızıl Meydan gez gez bitmeyen bir yer tabi. çok da güzel. müzeler, katedraller, anıtlar ve mezarlar var. ben gittiğimde yılbaşı hazırlıkları yapılıyordu her yerde iş makineleri vardı ama ben yine de beğendim. meydana buz pisti kuruluyormuş aslında bir de yılbaşında gitmek lazım..


  • Kremlin Sarayını tepeden yakalayayım istedim ama başaramadım maalesef :( çok tatlıydı dondurma gibi, pasta gibi, jelibon gibiiii..




  • Lenin'in mezarını görmenin yanı sıra canlısını girişte görüp fotoğraf çektirmekte mümkün.adam gerçekten benziyordu. 










  • karl marx'ın heykelinin altında da tüm dünya işçileri birleşin yazıyormuş Maria'nın çevirisine göre. maalesef dünyada kimse kimseyle dostça birleşemiyor. iyi ki sonunu görmedi olayın.














  • moskova sokakları pek kalabalık değildi kış olması sebebiyle. genelde marketlerde ve alışveriş merkezinde takılıyor insanlar. hemen meydan da rusya nın en eski avm si var ve benim de gördüğüm en büyüleyici alışveriş merkeziydi. ancak bir şey alamadım tabi güzel olduğu kadar küstah da bir yer :) bakınız resimler yukarıda :) 






  • meydan da günü birlik şehir turları var onlardan birine katıldık. bir kilise, mezarlık!(mezarlarının bile görmeye değer olduğunu düşünüyorlar ki ben de onlara katılıyorum) en büyük üniversiteleri ve hatırlayamadığım bir iki yer daha gezdirdiler.panaromik şehir turu yapmak açısından güzeldi.

  •   bütün kiliseler renkli kubbeleriyle masal gibiydi..



  • dinazorlar müzesini gezdik :) çocuklar gibi şendik hatta bazılarının kemiklerini alıp beslemek bile istedim :) gerçekler mi acaba? görmeme rağmen hala inanamıyorum :) hele bu resimdeki en büyüğüydü.








  • resim galerisini gezdik..büyük ve büyüleyiciydi..ancak resimlerden bir türk gruba denk gelip rehberden kaçamak bir şeyler dinleyene kadar bir şey anlamamışız bunu fark ettik. bilen birinin anlatmasında ya da bir kitapçıktan resimler hakkında genel bilgi edinmekte fayda var. yoksa güzelmiş deyip geçiyorsunuz. bazı resimlere bayıldım ve dolap magnetlerini aldım. çok güzeller. bir de unutmadan kaynak yaptığımızı fark eden rehbere bir çikolata vermek zorunda kaldım :D







  • koleksiyonuma buradan bir çariçe bebeği kattım. öncesinden babamın aldığı bir matruşkam da vardı. çok güzeller :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder