25 Kasım 2013 Pazartesi

Hayatım - Agatha Christie

         Bu kadar üretken olan bir yazarın hayatı nasıldır acaba dedim ve okudum. hem kış şenliğinin bir kategorisini tamamlamış oldum :) hem de 600 sayfanın üzerinde ki bu sefer ilk 5 e oynamak istediğimden sayfa sayısı önemlii, çok işime yarayacak :D müthiş azmettim :)

         Viktorya döneminde yaşamış olan yazarın hayatının bizim bildiğimiz türden bir hayatla hiç alakası yok. Eski İngiliz filmlerindeki gibi. Dadılar, hizmetçiler falan.. Ancak o zengin olmadıklarını, aslında bunların o dönemde orta gelirli herkeste bulunan çalışanlar olduğunu söylüyor. O dönemin yaşam biçimiyle ilgili bir sürü ayrıntıyı bulmak mümkün. Yaşam tarzını gayet uzun uzun anlatmış :)

         Otobiyografi olduğu için daha öznel olmuş...Önemli olaylar değil,kendi hatrında kalanlar daha ağırlıklı.. Çocukluk döneminde sıkılsam da, yazı yazmaya başladığı dönemden sonraki hayatını sürükleyici buldum.. Yazmak ve yazarlık ile ilgili düşüncelerini dikkatle okudum..Bitmesine üzüldüm diyemem, okuduğum için pişmanım da diyemem...Çok heyecanlı olmamakla birlikte, ayrıntılarda değişik bir yaşam...

Okuduğumda kesinlikle katıldığım bir sözünü paylaşmak istiyorum..Az buçuk bir şeyler karalayanlar beni anlar :)

                         "Hiçbir şey sizi yazdıklarınızı tekrar düzeltmek kadar yoramaz."

   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder