25 Şubat 2014 Salı

AZ - Hakan Günday


Kapak Tasarımı : Geray Gençer
Kapak İllüstrasyonu : Emre Orhun
Sayfa Sayısı : 355

   Çok sevdiğim yazarlardan biri olan Hakan Günday'ın vurucu bir kitabı daha. Kitap, yazarın bütün diğer kitapları gibi gerçekçi, sert, argo , alışılmadık, tuhaf huylar ve hayatlarla örülü...
   Kitap iki yarıya bölünmüş. her iki yarıda da Derda adında bir karakter var...biri kız biri erkek olan karakterleri öyle olaylardan geçiriyorki sonunda tanışmaları kaçınılmaz oluyor...Bu buluşma hikayesini argo kısımlarından biraz iğrenerek de olsa hızla okuyup bitirdim...
   Psikolojik alt yapı olarak çok güzel hazırlanmış karakterler neredeyse gerçeklik hissi veriyor...Arka planda ise cemaat,örgüt,aşiret ve kapalı topluluklarda gerçekleşebilen her türlü iğrençlik var.
  Kitabın en güzel yanı ise dönüp dolaşıp her şeyin Oğuz Atay'a bağlanmış olması...Şenlik için seçtiğim ama hızlı okuyamam diye vazgeçip kenara koyduğum Tutunamayanlar, kitapta her adı geçtiğinde raftan farkedip bana bakıyor gibi geldi...en kısa zamanda kitabı okumalıyım diye şartlanarak bitirmiş olduğum kitabı herkese tavsiye ederim...
Arka kapak alıntısı çok güzel, bir iki sataırını paylaşayım :

"....Sen de farkettin mi? Az dediğin ,küçücük bir kelime. Sadece A ve Z. Sadece iki harf. Ama aralarında koca bir alfabe var.........Sana söylemek isteyip de yazamadığım sözler bile o iki harfin arasında...."

"Ne de olsa insandı ve doğası gereği arsızdı. Doğmak için her şeyi yapardı. Gerekirse karnından çıktığı annesinin leşini doğumhanede bırakır,hatta dünyaya ikizine yapışık bile gelir,ama yine de doğardı."

başka alıntılar da yaptım tabi ama hepsini yazıp sizi sıkmak istemiyorum...kitabın içinde altı çizilesi çok tespit var..Kendi tespitlerinizi bir an önce bulmanız dileğiyle keyifli okumalar :)



4 yorum:

  1. Gerçekten size gıpta ediyorum ne güzel bir okuyucusunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim...siz de süper şeyler yapıyorsunuz...takip ediyorum :)

      Sil
  2. çok merak ettiğim bir yazar. farklı ve asi diye düşünüyorum okumadan daha. bu arada bloğuma sizi de beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle doğru düşünüyorsunuz...gerçekçi bir yazım tarzı var...okumanızı tavsiye ederim..yok yok a üyeyim zaten :) diğerinin izleyici kısmı yok daha önce de bakmıştım :) takipçi adım nuray kamiloğlu :)

      Sil