4 Mart 2014 Salı

hediye kitap yorumum- Carlos Ruiz Zafon / Cennet Mahkumu

hepsi benim kitap kazanmama şaşırmış olsa gerek...by YCK
  Pinuccia'nın kış şenliğinde Ocak ayı sonuçlarında ilk üçe girdiğim için bu kitabı hediye ettiler.. bir daha da rüyamda görürüm her halde :)
Altın Kitaplar'ın hediyesi olan kitap 296 sayfa.
Orjinal Adı : The Prisoner of Heaven
Çevirmen :Füsun Doruker
Kapak tasarımcısını yazmamışlar !
Editörün yazısından benim özetim :
  Bu kitap "Unutulmuş Kitaplar Mezarlığı" evreninde yer alan üç romandan birisiymiş. Diğer ikisi :
1.Rüzgarın Gölgesi
2.Meleğin Oyunu
Tek tek, her hangi bir sırayla okunabilirlermiş. Karakter ve ana temayla birbirine bağlanıp öyküleri farklı yollardan araştırma olanağı sağlıyorlarmış ve bu yollar birbirine örüldüğünde öykünün kalbine gidiyormuş.
    Kitap bir çok açıdan hoşuma gitti.. bir kere kitapçıda başlıyor...Bir kitaba yazılı bir iki satırla gizeme sürüklüyor....Bu satırlarla bir hayata girip,geçmişte olanları anlatıyor ve bizi bir yazarla tanıştırıyor. Bu yazar sayesinde yukarıda adı geçen Unutulmuş Kitaplar Mezarlığı ile bağlantı kuruluyor.
   Anlatımı sade ve içten...kendini okutuyor...sıkmıyor...merak uyandırıyor..
   Bir kitabın konusu kitaplar olur da ben okumaz mıyım ? tabi ki okurum...ben ki "mesajınız var" adlı filmi kitapçıda geçiyor diye kaç kez izlemişimdir :) diğer iki kitabı da tedarik eder etmez okuyacağım..
   Herkese tavsiye eder keyifli okumalar dilerim....

  • Kitabın sonunda notlar kısmı ve sık sık okunması gereken ölü yazarlar listesi var..listeyi buraya yazıyorum ve "challenge accepted" diyorum...listedeki her yazardan en az bir kitap okunacak!

1. Charles Dickens   
2.William Faulkner
3.Chorlette Bronte
4.John Dos Passos
5.Emile Zola
6.Honore de Balzac   
7.Victor Hugo   
8.Alexandre Dumas  
9.Graham Greene
10. Raymond Chandler
11.James M. Cain

bazı sevdiğim yazarların adı listede yok,benim için denemediğim bir liste sayılır...yeni yazarlar ve kitaplarla tanışacağa benziyorum..birkaçının kitaplarını küçükken okumuştum ama doğru düzgün hatırlamıyorum. tekrar okuyacağım..
tick olmayan yazarlardan birer kitap seçip okumaya çalışacağım :) yeni görevim hayırlı uğurlu olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder