9 Nisan 2014 Çarşamba

Lucian - Gül Limanı Oteli - Seksek


Mısırdan gelen idam kararına benzedi benim yazımın başlangıcıda. üç kitap okuyup bir yorum yazabiliyorum ancak :( baharın gelmesiyle kendimi her fırsatta dışarı atar oldum...oturduğum sitenin bahçesinde oturup kalkıp kitap okuyorum..papatyalar, ağaçlar, çiçekler tam bir görsel şölen...ama dünya üstünde bazı insanlara yaşama hakkının verilmemesini düşünmek ise cehennem azabı...bir atımlık ömrümüz var zaten..rahat bıraksa herkes birbirini ne olurdu?
seksek

Yazar : Julio Cortazar
Orjinal adı :Rayuela
Çevirmen : Necla Işık
Yayınevi : YKY
Sayfa Sayısı : 645
Kapak tasarımı : Nahide Dikel
Bahar şenliğinin kütüphanede en uzun zamandır bekleyen kitap kategorisindeydi. başlayıp bırakmıştım yıllar önce, şenlik dolayısı ile tekrar elime aldım.
yapı itibariyle ilginç bir kitap. numaralandırılmış bölümleri var. ister 56. bölüme kadar düz bir şekilde okuyup hikayeyi öğrenebiliyorsunuz ve gerisini okumuyorsunuz. isterseniz de en başta verilmiş bir okuma planına göre  56 dan sonraki bölümleri de aralarda okuyarak çemberi genişletebiliyorsunuz. adı da bu yüzden seksek..hayatımız ve düşüncelerimiz gibi kitap da atlaya zıplaya gidiyor. bohem tarzda yaşayan bir adamın fransa ve arjantin maceraları diyebileceğimiz ana tema altında düşünsel katmanları olsa da okuması zor bir kitap...ben ikinci ele alışımda yine zorlandım..belki daha dingin bir kafayla okumak lazım...
gül limanı oteli

zorlu okuma maratonundan sonra gül limanı oteli gayet iyi geldi. kolay okunan, insanı rahatlatan bir kitap. yazarın daha öncesinden oldukça populer bir serisi de varmış. ben okumadım ama başında o serideki kahramanlardan bir kaçının bu kitapta yine yer aldığı yazıyordu. sevenlerinin yine içini ısıtacağını düşünüyorum.
bu sefer otelde geçen hikaye sahibinin ve müşterilerinin yaşantısını konu alıyor.

Orjinal adı : The inn at rose harbor
Çevirmen :  Filiz Karaman 
Kapak uygulama : Berna Özbek Keleş
Sayfa sayısı : 382


lucian

Yazar : Isabel Abedi
Yayınevi : Nemesis Kitap
Çevirmen : Müjde Tok
Kapak tasarım :Serhat Filiz
Sayfa sayısı : 511
hiçbir kitabını okumadığım bir kadın yazar kategorisi için seçtiğim bir kitap.
son dönem populer yazı biçimine uygun. fantastik ögeler içeren ama aynı zamanda gerçek hayatla iç içe bir kitap.
bir kızın aşk hayatını,ailesiyle yaşadığı sorunlarını, okul hayatını hatta en yakın kız ve erkek arkadaşını da  anlatan,kısaca her kızın içinde kendinden bir şey bulabileceği, bu yüzden de geniş bir kitleye hitap edebilecek bir kitap.
herkesin bir koruyu meleği vardır düsturundan yola çıkan yazar okurlarına herkesin aradığı gizemli bir aşkı sunmuş.

genel bir sonuç bildirecek olursam, ne zamandır aradığım yazı tadını bunlarda bulabilmiş değilim. lucian ve gül limanı oteli tatilde,yolda vs kolayca okunabilecek sürükleyici, oyalayıcı diyebileceğim kitaplar. seksek ise yazı itibariyle kaliteli ancak kendini zor okutan, yoran bir kitap..şöyle bir knut hamsung ya da jose saramago bulamadım henüz...arayışlara şenlik boyunca devam ediyorum...yeni yazarlar ve yeni kitaplar beni bekliyor :)
keyifli okumalar...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder